21 May 2010

Kenapa saya menyusukan anak saya dgn susu ibu?...


Salam....

Sy t'panggil utk menaip n3 ini secara tibe2...mungkin kerana saya da 7 bln menyusukan (even x secara exclusive..huhu)..sesunggguhnyer,br saya tau pengorbanan seorg ibu itu kpd anaknyer..bkn sng m'jd BF mom..perlukan kesabaran yg tinggi..ketabahan..kekuatan mental n fizikal...dek kerana inginkn yg t'baik utk MUADZ,ibu buat semua ini utk muadz....so,mengapa saya menyusukan anak saya???....

1) Tiada susu yg lebih baik melainkan SUSU IBU...pegilah shopping complex memane pun,xde jual susu yg baik mcm SUSU IBU...

2) Sy xperlu pening2 nk kuar jenjalan dgn nk bwk termos la,bekas air la,susu,botol susu....sy bwk diri je..hehe..blk kg pun xpyh susah nk bwk all that things...seronok bukan?..wink..

3) Bb yg minum susu ibu m'punyai antibodi yg kuat utk melawan penyakit yg datang...so,bb sy akan kurang kene penyakit (hopefully Ya Allah..lindungilah anakku..amin...) n kalau kene penyakit pun senang je die pergi...insyaAllah..

4) Mengeratkan hubungan ibu dan bayi...sy suke sgt klu bb sy manja dgn saya...ade gak org ckp 'klu bg ank susu bdn,ssh nk wat keje sbb anak tu nk dgn kite je..but i like it!.time menyusu tu la adalah ms yg t'baik utk bg nasihat kt anak tuu..bg pesanan yg baik2..insyaAllah ank itu nnt sng dgr ckp kite bile dh bsr..

5) kos utk m'bawa anak ke klinik kurang sbb sakit pun kurang...insyaAllah..

6) tak perlu bgn mlm2 utk bancuh susu..(yg pastinyer kaum2 bapa mesti suke kn?..hehe)..bile bb nangis nk susu...just suakn je B kite kt mulut die...sambil berbaring pun leh menyusukn...

7) jimat kos...xperlu beli susu formula...sy penah dgr kwn sy cerita,budget susu je utk anak die lebih kurang RM200 sebulan..wow!bygkn...brape byk kite bleh jimat klu kite susukn anak kite...wink..heee...

8) sy menyusukan ank sy sbb itu adalah impian sy sms saya preggy...n insyaAllah sy akan terus menyusukan anak2 sy nant..(wow!..bape org anak kamu nk dila??....)

0 comments on "Kenapa saya menyusukan anak saya dgn susu ibu?..."

Post a Comment